|
Post by wloefje on Feb 15, 2018 14:23:56 GMT
Even een aantal screens/plaatjes van wat is afgeleid van een etalage-modelbaanstukje wat ik ooit heb gemaakt in eind jaren '70 voor in een speelgoedwinkel te Zaandam. (De smalspoortracks kwamen in die tijd van het wellicht nog bij de wat oudere jongeren bekende "Egger Bahn".) Het was een fictief smalspoor stationnetje met een klein locdepot ergens in Duitsland midden jaren '30. Olaf Sluik bracht mij op dit idee toen hij wat liet zien van zijn mooie N-spoor-Modelbaan als Trainz layout. Hieronder allereerst het 'baanplan' en een foto'tje van dat stukje "Wloefje-modelbouw-historie". Nu dan wat screens van het in Trainz (was wél in TS2010,... excuus !) nagebouwde "showstukje". Allereerst een 'birdseye view'... Reichspost Omnibus nr. 5 von Kiesbach über Walöz nach Lausitz. Een gezicht op het stationnetje Walöz, de geheven rechterarm bij de "Herrn" links bij de auto laat al zien dat er zich donkere wolken gaan samenpakken boven het toenmalige Deutschland... 2 plaatjes van het station gezien vanaf de perronzijde: Hier het spoor naar locloods en locomotief-verzorging zoals kolen, water etc. Een foto van het goederenloodsje alwaar enkele heren een motorfiets bestuderen.... de kleur van het vrachtauto'tje doet vermoeden dat één van die heren wel eens uit de Zaanstreek zou kunnen komen.... Grtz, Walter
|
|
|
Post by Remco on Mar 1, 2018 8:23:44 GMT
Goede morgen, Na lang (druk met werk) weer eens blik geworpen. Mooie screenshots! Erg sfeervol Ga zo door!!! Groet, Remco
|
|
|
Post by wloefje on Mar 4, 2018 17:29:14 GMT
Thx Remco, Ben na lang te hebben getwijfeld toch maar weer gestart met een nw "project". En ik ben eerlijk genoeg om te "bekennen" dat ik stilletjes had gehoopt op een "wederopstanding" van het forum waar velen van ons met grote regelmaat kwamen kijken of posten... ik hoef die naam niet uit te spreken denk... Dat eerder genoemde twijfelen komt mede door de afwezigheid van items, layouts en bijbehorend materieel/-riaal die mij boeien, niet dat ik ook maar "iets" heb tegen ándere voorkeuren qua Tijdperk of Land, geenzins ! Laat dat asjeblieft óverduidelijk zijn !! Ik heb meerdere malen NL projecten opgezet, zoals Winterswijk, Eindhoven, Amersfoort en nog niet zo lang geleden; 'Zaandam 1935'... (niet te vergeten die layout over "de Zaanstreek" met Albert Keijzer en Zn.) Maar het "Duitse" blijft mij toch het meeste trekken en dan vooral de "Betriebswerken", de locdepo's dus. (eenvoudig te verklaren door die ándere hobby van mij...) Hopelijk laat het bij anderen uit het nabije verleden (ik zie bv ook Huub terug in de ledenlijst) ook weer wat 'kriebels groeien'.... Derhalve ben ik begonnen met een layout van een depot omstreeks begin/midden jaren '50 ergens aan de toenmalige "Ostgrenze" en wel tussen Polen en de DDR. In een fictieve plaats welke overeenkomsten vertoont met het huidige Zittau. Gekozen heb ik dat omdat ik dan naast Duits materieel ook gebruik kan maken van Poolse content. Dit fictieve "Zittau" had als bijkomend interessant "voordeel" dat ik ook wat 760mm smalspoor kon gaan situeren op de layout. Hieronder een screen-voorbeeld wat als leidraad dient voor datgene waar ik mee ben begonnen. Op dit moment bestaat het hele gebeuren uit 2 baseboards maar dat kan nog wel ietsje groeien... misschien... Grtz, Walter
|
|
|
Post by Remco on Mar 4, 2018 17:56:15 GMT
Hallo Walter, Wat een project. Ik ben zelf net als jij een enorme fan van het Duitse en in mijn geval vooral van het tijdperk 1948-1993 (DR). Gelukkig is er op trainz-gebied enorm veel content te vinden die betrekking hebben op dit tijdperk. Dus zoek je wat? Laat me je gerust de weg wijzen En zoals gezegd, probeer ik dat andere forum, ook ik noem geen naam, niet te vervangen, maar een nieuwe thuisbasis voor de trouwe fans van onze hobby te bieden. Het loopt nog niet zo hard, maar: Hardlopers zijn doodlopers, zullen we maar zeggen. Wie wat de toekomst daarin zal brengen. Mogelijke samenwerking? Wie weet? Groet en veel bouwplezier toegewenst. Remco
|
|
|
Post by wloefje on Mar 4, 2018 21:07:31 GMT
Hoi Remco ! Keek eerst ff op... nieuwe skin ? ;-)
Maar ok, toevallig dat jij ook in "Duits" bent geïnteresseerd. DDR is in dit specifieke geval dan ook mijn keuze zogezegd! Tja... ik hoop dat, ondanks de oorverdovende stilte op dat éne forum (het is overigens overal stilletjes) dat het tóch nog doorgang zal vinden tzt... ik heb mijn twijfels maar ok,.. only time will tell ;-)
Je hebt gelijk, er is gelukkig erg veel content te vinden voor datgene wat ik op dit moment bouw,.... DDR & Polen,.. En niet in de laatste plaats in Polen zélf. (bv Samplaire + Polish Trainz Team) Grtz, Walter
|
|
|
Post by wloefje on Mar 13, 2018 15:21:29 GMT
Nog ff gauw twee "wipjes"van de layout DDR/Polen 1955 (plusminus dan) Nu gauw aan de maaltijd beginnen !! Grtz, Walter enne....thx Richard !
|
|
|
Post by wloefje on Mar 18, 2018 23:33:21 GMT
Nog ff 3 platen van Martin Gadek's "Pruissen"... schitterende modellen met hun groene kleuren... De 2 T1 locs en de G8 ! Grtz, en goodnight ! Walter
|
|
|
Post by Christie on Feb 19, 2021 8:57:15 GMT
You really make it appear really easy along with your presentation however I to find thiks matter too be actually something that I believe I'd by no means understand. It kind of feels too complicated and veey btoad for me. I am having a look ahjead in your subsequent publish, I'll attempt to get the hang oof it! download.allcadblocks.com/2013/12/13-biggest-moments-in-cleantech-in-2013.html?showComment=1611299041964Esssy is a really reasonably reasonably priced essay creating services. dissertation writers uk dissertation writers uk
|
|